Player Watch: Nabil Bentaleb

Schitzophonic

There's only one
Joined
Jan 23, 2009
Messages
690
#21
Ricketts' faux French accent is a little embarrassing. And the fact he calls him 'Nabil Bentalem' and says he's 'very Italian.' :lol:

But anyway, he's signed a 2 year youth contract, it seems. He was with Lille's B team, Mouscron in Belgium and Dunkirk. But he isn't on Football Manager, so how are we supposed to know how good he is!?
 

Locotoro

Prince of Zamunda
Joined
Sep 2, 2004
Messages
5,854
#22
Moroccan youth players always seem to come through with highly technical skills at a young age. it'sva shame we don't as many technically gifted defenders.
 

eddiebailey

Well-Known Member
Joined
Oct 12, 2004
Messages
6,866
#23
One question

WTF is Ricketts doing at the club in a current Spurs training kit?
Supposedly training with us while he looks for a new club; maybe he found out we offered Simon Dawkins a contract under the same circumstances and figure he'd give it a go...
 

Kendall

Well-Known Member
Joined
Feb 8, 2007
Messages
38,502
#24
Yeah he was released in Jan from Shamrock.

I dunno what happened to Ricketts. He was never amazing, but he was never that shit. I find it amazing that he hasn't made it at least at a Championship side. It's like he went off the rails or anything, seems a decent, down to earth bloke who works hard.
 

chinaman

Well-Known Member
Joined
Jul 19, 2003
Messages
16,021
#25
He played for Toronto FC couple of years ago. When he came, he outran everybody, but grew a fat tummy in about 2 months and couldn't even walk.
 

Spursidol

Well-Known Member
Joined
Sep 15, 2007
Messages
12,636
#28
Ricketts' faux French accent is a little embarrassing. And the fact he calls him 'Nabil Bentalem' and says he's 'very Italian.' :lol:

But anyway, he's signed a 2 year youth contract, it seems. He was with Lille's B team, Mouscron in Belgium and Dunkirk. But he isn't on Football Manager, so how are we supposed to know how good he is!?
Scouted playing Fussbol (Indoor 5 a side to you and me much more popular on the continent than in UK) apparantly, rather than football. Seems a talented attacking midfield player - just hope he doesn't turn out like Taraabt !
 

dav3j

SC Supporter
Joined
Jan 28, 2011
Messages
2,995
#29
Yeah he was released in Jan from Shamrock.

I dunno what happened to Ricketts. He was never amazing, but he was never that shit. I find it amazing that he hasn't made it at least at a Championship side. It's like he went off the rails or anything, seems a decent, down to earth bloke who works hard.
The even more puzzling bit was his disastrous moves to iffy third-world European sides like the one in Moldova that ended up screwing him over wages. I'd sooner drop down the leagues and play for Gillingham than some dodgy outfit in the Balkans.
 

AB27

Active Member
Joined
Jun 17, 2012
Messages
328
#30
Really impressed with the lad after today's showing.

Think he deserves more time in / around the first team now?
 

Archibald&Crooks

Aegina Expat
Admin
Joined
Feb 1, 2005
Messages
45,499
#32
I'm surprised there hasn't already been a thread on the kid. He looked calm and composed when he came on and did very well. Very impressive. Credit to Sherwood for giving him some game time.
 

XSuicideBunnyX

FM Champion 2015
Joined
Aug 3, 2013
Messages
839
#34
I never knew we had guys like this hanging around the academy - even though I always hear about how our youth teams usually do well, I always assumed we were miles behind everyone else because we weren't really ever bringing guys through. But now with Rose, Townsend, Bentaleb etc. it looks like our academy may be bearing its fruits sooner rather than later.
 
Joined
Jun 25, 2013
Messages
66
#35
Delighted too see our youth getting some game time at last.. And yeah keep playing the kid. He had an outstanding debut, really calm on the ball, and good deliveries aswell. Keep it up Bentaleb
 

punky

ONE MICHAEL DAWSON!
Joined
Sep 23, 2008
Messages
6,520
#36
Same as Fredricks the other day, he came on, didn't look overawed, was composed and mature and put in a good shift. Kept the game ticking over nicely.

We do have some great kids coming through. I wish they had more oppotunities in the Europa League and Carling Cup
 

Montasura

Well-Known Member
Joined
Mar 15, 2008
Messages
7,256
#37
Was just thinking of starting a thread so kudos.

The comments in the match thread when he brought the lad on instead of other were funny, usual SC end of the world stuff. But if we have to trust Sherwood on anything it is his knowledge of our youth players. Not only was it a composed and assured debut but a game changing sub IMO. He was at the heart of most of our attacks in the second half, always looking to play the ball forward. I would certainly like to see more of him although that just adds to the selection headache in midfield I guess. Gonna be hard keeping them all happy if Bentalab starts playing regularly.
 

AB27

Active Member
Joined
Jun 17, 2012
Messages
328
#39
Was just thinking of starting a thread so kudos.

The comments in the match thread when he brought the lad on instead of other were funny, usual SC end of the world stuff. But if we have to trust Sherwood on anything it is his knowledge of our youth players. Not only was it a composed and assured debut but a game changing sub IMO. He was at the heart of most of our attacks in the second half, always looking to play the ball forward. I would certainly like to see more of him although that just adds to the selection headache in midfield I guess. Gonna be hard keeping them all happy if Bentalab starts playing regularly.
Agree, great move from Sherwood to blood the youth here.

Might be pre-emptive at this stage, but I feel like he bears a fair bit of similarity to Dembele? Strong on the ball, decent in the tackle, and a good short range pass.
 

L-man

Misplaced pass from Dier
Joined
Dec 31, 2008
Messages
8,102
#40
Why are we spending £17mil on the likes of Paulinho when we could promote this guy or even Carroll. Based on todays performance, he's been no worse
 
Top